keskiviikko 5. kesäkuuta 2013

Olenhan siellä minäkin (puijari)

Tässä listauksessa nimittäin: the 12 types of vegans

Heti ykkösenä, meitsi. Cheating vegan. Epävegaanisia mielitekoja pystyn kyllä vastustamaan, mutta varsinkin työreissuissa - ja varsinkin Virossa, kasvissyönnin kehitysmaassa - on ollut tilanteita, etten jaksa alkaa säätämään, joten syön sitten sitä ruokaa, mitä kasvissyöjälle on tarjolla. Yleensä niissä on jotain maitotuotteita käytetty. Onneksi näitä tilanteita ei ole kuin pari vuodessa, joten vähällä olen päässyt.

Olen katsonut parhaimmaksi vaihtoehdoksi syödä sitä mitä on, kuin kärvistellä nälkäisenä. Joskus olen ottanut omat protskupatukat mukaan, mutta toisinaan on jotain edustustilaisuuksia tms., jossa nyt en ihan hirveästi halua tehdä numeroa itsestäni ja syömisistäni.

Välillä olen kuullut tai lukenut juttua, että joku on luopunut kokonaan vegaani- tai kasvisruokavaliosta, kun juurikin työmatkoilla ruoan saaminen on ollut niin hankalaa. Muistaakseni mm. Apulannan Sipe valitteli tätä joskus. En tiedä, miksi pitäisi luovuttaa kokonaan? Miksi ei voi vaan luovia tilanteen mukaan? En minä periaatteitani myy sillä, että joustan tiukan paikan tullen.

Ja, no. Olen kyllä toisinaan ihan kirjaimellisesti cheatannut ja napannut jonkun suklaapalan työpaikan palaveritarjoiluista.

I'm an excellent vegetarian, but an average vegan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti